29 augusti 2013

Hemmets hjärta

Jag tänkte att jag skulle ansöka om att bli medlem i Fabriken igen. Skulle vara väldigt roligt och inspirerande! Fabriken är en plats där både stora som små inredningsbloggar samlas för att gemensamt blogga under olika teman med inriktning på inredning och inspiration. Detta är mitt första bidrag till ansökningen. Dagens torsdagstema är Kök.

I vårt hem har vi renoverat det mesta, och köket är ett rum som vi gjort en hel del ändringar i, men ännu väntar en uppfräschning inom kort. En av dom första åtgärderna var att riva fram trägolvet som vi målade vitt. Tyvärr var vi lite för ivriga på den tiden, så färgen höll inte speciellt länge utan slets ganska fort och golvet var ganska eländigt. Därför valde vi att för en månad sen lägga in ett laminatgolv. Mycket lättare att städa är det nu.. Och en ordentlig städning fick köket också idag innan jag tog bilderna :-) Det ser inte alltid ut så här. (Passade på då jag är hemma med en krasslig Theo idag)

Vi bytte också fort ut bänkskivorna och knopparna i köket. Sen har vi lagt upp pärlspont, tagit fram det gamla taket, låtit mura en vedspis och byggt upp en ny vägg. Tidigare kunde man gå in i vardagsrummet direkt från köket. Det går inte längre.

Det som vi ska göra ännu bara vi kommer igång, är att byta ut spis och fläkt, lägga in nya ljusare bänkskivor och ta bort övre skåpen och lägga in öppna hyllor, samt byta ut kaklen. Men allt har sin tid.

Eftersom det bor en kock i det här huset så lagas det ganska mycket mat här. Själv tycker jag mest om att gå och ordna och flytta på saker.. :-)

Nedan ett gäng bilder som borde ge en ganska bra helhetsbild av vårt kök.

IMG_2503  IMG_2488IMG_2490  IMG_2500IMG_2511  IMG_2492  IMG_2495  IMG_2507  IMG_2509  IMG_2494   IMG_2496  IMG_2516  IMG_2502  IMG_2497  IMG_2512  IMG_2521

Tack för besöket!

Kram, Lotta

2 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Mysigt kök du har :) Det gamla bruna skåpet är helt ljuvligt!
Ha en skön helg!
kram Tini

Ninette sa...

Ser jättemysigt ut hemma hos er! jag tänkte att vad bra att dom har sånt tema på Fabriken, så får jag köket städat... :) har kommit fram till att jag borde ta ett rum i taget per vecka på bloggen, så kanske vi nån gång har allt städat- man kan ju alltid drömma!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...