30 augusti 2013

Matchande pasteller

Jag håller på att genomgå en “pastellisering”. :-) Jag vill ha mera färg in i vårt hem och det i form av mjuka pasteller. Just nu är det så här. Kanske annorlunda om en månad.. Detta innebär att jag mest håller på och flyttar runt på saker och går med nya ögon på loppis och inte vet vart jag ska lägga alla dom där inredningsgrejerna som jag såå måste få för ett par år sedan :-) Romantiskt och shabby går bort just nu. En del ha jag gjort mig av med, men mycket väntar på sin tid i ett skåp.

För en tid sen beställde jag bl.a. en fin print (eller heter det ett print?) från en tjej som jag hittat på Instagram. (lottapal heter jag där föresten) Dessindesign heter hon och hon gör fina pastelliga tryck som man t.ex. kan rama in. Jag föll för bl.a. detta fina harlequintryck i pastelliga färger. Den har inte riktigt hittat sin plats ännu, men den hittade iallafall några kompisar igår då jag tog en snabb tur på loppis då vi hämtade hem Max från dagis. Där finns en låda med gratis grejer som man får plocka med sig hem, och dom två stora vaserna (eller vad det nu är) låg bara där och väntade på mig. Den mindre gröna grejen hittade jag senare. 1,20 € kostade den.

Inte riktigt “jag” att skaffa sådana här prydnadssaker, men jag såg att dom skulle matcha tavlan perfekt. Och sen då jag tröttnar så är det lätt att ge bort dom igen..

IMG_2538 

Ha en skön fredag och en trevlig inkommande helg! Nu ska jag åka på jobb och imorgon blir det en tur till landet.

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...