21 augusti 2013

Lyx och fynd mitt i veckan

Då man jobbar så innebär ju helg och veckoslut något helt annat än om man går hemma hela dagarna. Även om vi försökt att ha det lite extra festligt ändå på veckosluten. Nu är det ju inte veckoslut ännu, men det blev lite spontan “lillördag” ändå. Peter hade förberett så fint för maten idag då jag kom hem från jobbet! Så blev det grillat och middag ute i solskenet!

IMG_2369  IMG_2371IMG_2376

Det var bara skumpan som fattades.. Men den fick vi spara till en annan dag, för idag hade vi bråttom iväg efter maten. Barnen skulle föras till cirkusen och vi skulle åka och hämta min hylla. Båda programpunkterna gick riktigt bra! Theo var först lite fundersam då han skulle bli lämnad med gudmor, men det hade inte varit några problem! Och hyllan kom hem och fyllde syrummet. Nu skulle det då gälla att ta och tömma och skruva isär den gamla hyllan och måla den nya. Jag är faktiskt riktigt glad att den hade lite skrapor och märken efter glas så att jag med gott samvete kan måla den :-) Den ska jag visa mera av en annan dag.

Jag hann också med en spontan loppistur medan jag väntade på bussen. Farligt farligt men roligt roligt att det ligger en loppis precis bredvid busshållplatsen och att väntetiden är ungefär 10 minuter. Det går dessutom ganska många bussar den här tiden så är det riktigt roligt så går det bra att ta en senare buss. Detta gäller alltså dom veckorna då Peter är hemma. Då han inte är det har jag ju brått att hämta barnen från dagis. Vad jag fyndade ska jag också visa senare. Håller på att samla på mig blogginlägg här för fullt :-) Nu vill jag att det ska kännas roligt och kravlöst att blogga igen!

Kram, Lotta

4 kommentarer:

Livingroom sa...

Låter bra. Vöntar med spänning pp foton av både hyllan å fynden..

alegni sa...

Jag gillar matbilder!

Ninette sa...

åh, så läckert det ser ut! du tar så fina bilder!

Vecka - Vecka sa...

Tack Ninette :-) bilden på mig har faktiskt min man tagit med lite regi ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...