14 februari 2014

Alla hjärtans dag!

Trevlig vändag eller vad ni vill kalla det! Vändagen kan ju tyckas vara lite onödig och kommersiell, men det är ju lite upp till en själv. Inte behöver man nu köpa så mycket av allt skräp som finns i butikerna. Uppskattning kan man visa på andra sätt. Och det behöver inte vara så dyrt.

Vi hade en lite annorlunda arbetsdag idag, med frågesport och lek.  Det uppskattas alltid på jobbet då vi gör något lite annat än det vanliga. Idag delade vi upp gänget i grupper. De fick hjärtan med sina namn på i olika färger. Alla som hade samma färg bildade en grupp, och sen fick dom gå runt i huset och leta efter frågor som handlade om personalen. Då alla hittat tillbaka gick vi igenom frågorna och alla fick var sitt chokladhjärta. Sen lekte vi spegeln tillsammans. Några gjorde kort som fick lite överraskande mottagare. En trevlig dag!

1902968_1466420143571345_982849403_n

Min “granngrupp” hade gjort ett så fint hjärta dagen till ära! Rosorna är gjorda av gamla äggkartonger och fastnålade på en styroxskiva med tyg på. Enkelt, billigt och fint!

Nu är det helg och tre dagar ledigt igen! Fick lite bråttom att sy färdigt en sak som borde vara hos mottagaren på måndag.. Hoppas alla delar kom rätt i paketet och att paketet hittar fram! Skönt att ha det undan redan så kan helgen börja även om det blev n å g o t  stressigt..  Ikväll blir det väl lite fredagsmys som vanligt och imorgon åker vi som jag skrev igår på snabbvisit till Ekenäs. Kul!

Det är riktigt kul att “vara tillbaka” här på bloggen! Jag hittade en riktigt snygg bakgrund tycker jag och fick lite annat ändrat. En ny header funderar jag på men har inte riktigt kommit fram till vad jag vill ha ännu..

Trevlig helg!

Kram, Lotta

2 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Fint kort!
Glad vändag önskar jag dig med :)
kram Tini

Ninette sa...

Vad härligt det låter, vändagsfirandet på ditt jobb! Ha en fortsatt fin helg, och hör av dej sen nåt tag när du är i pargas och har tid att komma över på en kopp te eller nåt! jag har haft lite bråttom den senaste tiden, så därför har jag inte bara tagit tag i det och insisterat på att träffas, men nu borde det lugna ner sig, så det skulle vara jättekul nåt tag när vi båda har alla friska hemma och är ostressade! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...