21 augusti 2014

Vardagsrum

Nu då jag kommit igång med bloggandet lite igen, så tänkte jag att jag skulle göra ett ordentligt försök med att ansöka om medlemskap till Fabriken igen. Fabriken är alltså en samlingsplats för små och stora bloggar med fokus på inredning.  Dagens torsdagstema är vardagsrum. Här ser ni en del av vårt.

IMG_4776

När jag var yngre brukade jag ibland då jag gick till skolan räkna hur stor andel av mina kläder som var från loppis. Kan inte riktigt minnas om jag helt och hållet tyckte att det var en bra sak. Numera så kan jag bli riktigt glad då jag tittar in i ett rum och ser att det mesta jag ser är ärvt, antikt, från loppis eller köpt begagnat. Vid första anblick så trodde jag att denna bilden från vårt vardagsrum passade in i kriterierna: “inget nytt”. Riktigt så är dock inte fallet. Men nästan. Tv:n har några år på nacken men är köpt som ny. Förskräckligt dyr var den då på den tiden. Mattan under matbordet i matrummet är också ny. Från Ellos närmare bestämt. Ett av dom bättre köpen därifrån. Det vita skåpet som numera får fungera som tv-skåp köpte jag till mitt syrum. Hyllan var fylld med tyg tidigare, men eftersom jag har mitt syrum i källaren numera så fick hyllan en annan funktion. Mattan har varit min mormors, klaffbordet kommer från en antikaffär, bordet från landet och soffan köpte jag via Huuto. Dom svarta stolarna är ju också nya även om dom efter tre års användning ser allt annat än nya ut..  Här kan ni också beskåda Peters stora intresse. Vi har Tower bridge i vardagsrummet. Slå det om ni kan :-)

Väggarna i vardagsrummet ska i något skede målas. I någon ljusgrå nyans har vi tänkt.. En ny matta är på väg från Ellos. Den här mattan är egentligen vår vintermatta. Men det var så tomt utan och mattan beställde jag redan på våren, men den var slut då..

Det var lite av vardagsrummet  det :-) Redan torsdag också. 21 augusti och första hemmadagen med sjuka barn.. Utöver det så har Max haft en växtvärksnatt. Varannan timme har han vaknat upp gråtande och haft ont.. Så vi tar det lugnt idag. Imorgon kommer mormor och morfar om det behövs. Sen är det bara en dag jobb, och sen har jag 10 dagar ledigt. :-)

Kram, Lotta

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Jättefint i ert vardagsrum- tv:n sitter perfekt där!

Ninette sa...

Efterlyser närbild på London Bridge! :) den ser verkligen jättefin ut, imponerande!

växtvärk är inget kul, äldsta sonen har haft det ofta - det faktiskt det han ska snacka om i tv-programmet som vi är i senare i höst. Tror hon rekommenderade varmt på fötterna och panodil eller nåt sånt. Plus värmedyna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...