04 september 2014

Favorithörn

Detta är tredje och sista inlägget till min ansökan om medlemskap i Fabriken. (Klick) Temat idag är favorithörn. Jag trivs på många ställen i vårt hus, men vedspisen som vi lät bygga för två år sen är nog det jag är mest nöjd med i huset. Nu då vi öppnat upp mot köket så kommer vi ju dessutom att ha så mycket mera nytta av den i vinter. Här är det skönt att sitta med en kopp te då det är kyligt. Just nu har ju sommarvärmen kommit tillbaka, och det är ju skönt. Men det lär ju bli kallt igen..

IMG_5164

Lådorna till vänster orkade jag inte lyfta bort för bilden :-) Det är kakel som så småningom ska upp i köket. Men medan det är varmt fokuserar vi på utsidan av huset. Och nu går det ganska fort undan faktiskt!

IMG_5155

Den lilla kronlyktan spraymålade jag med kopparfärg för en par dagar sedan. Den var lite shabby chic förut, men såhär gillar jag den nog bättre just nu iallafall :-)

Annars är det jobb som gäller och då jag kommit hem kämpar jag på med några beställningar som aldrig tycks bli färdiga. Skönt med fredag imorgon ändå, och idag är jag lite stolt för jag har cyklat ca 15 km och på jobbet gick vi ut och gå ca 2,5 km. Kommer nog att kännas imorgon..

Ha en skön kväll!

Kram, Lotta

2 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Mysig hörna! Lugn och stämningsfull :)
Ha en skön helg!
kram Tini

Ninette sa...

Ja, vedspisen! min favorithörna när man inte kan vara utomhus - det hade jag helt glömt bort. Er vedspishörna ser också alldeles jättemysig ut. Duktiga du som cyklar sådär mycket! ha ett skönt veckoslut, kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...