21 september 2014

Verandan

Söndag – skönt! Dagen har hittills börjat bra! Har sovit gott och inte blivit irriterad en enda gång ännu :-) (Har nog haft tillfälle flera gånger..) Det tackar jag alla fina människor som jag träffade och pratade med igår för! Träffades med mina gamla klasskompisar på eftermiddagen och fick snusa på bebis. Sånt får man ro i själen av. På kvällen hade jag Skypedate med dom nyblivna föräldrarna och det kändes nästan som att jag fick träffa dom på riktigt. Så idag är en bra dag!

Vi har inget speciellt för oss egentligen. Kanske vi får lite lekbesök senare idag, och kanske vi också träffar moster Petra och Daniel senare. Men allt beror lite på om Theos älskade “trasa” kommit till rätta.. Den tappades nämligen bort på Ikea igår.. :-(

Då vi renoverat verandan klart så lovade jag mig att vi skulle försöka att hålla ordning här så att det iallafall ser trevligt ut då man kommer in.. (Det är inte så väldigt lätt att ens komma in just nu då det står ställningar runt huset..) Men det blev nu lite si och så.. Verandan har alltid haft en tendens att dra till sig grejer som är på väg någonstans. Så blev det lite nu också.. Och allt för många avställningsytor brukar också innebära alldeles för många nerställda saker.. Så på fredag kväll tog jag ett städryck och tog bort allt onödigt. Hängde upp spegeln och en tavla och det känns genast mycket bättre. Det annars ganska vita utrymmet piggas upp av dom gula detaljerna.

IMG_5261

Hyllan väntar på en makeover, då den blivit lite skamfilad längs med åren.. Behöver ny färg och nya handtag då ett försvunnit spårlöst.. Tror att jag ska köra på sprayfärg..

IMG_5262

Den lilla tippan köpte jag på Kasvihuoneilmiö. På något sätt påminner den om min mormor, för hon kunde ha såna här saker. Den ser ganska riktig ut så jag antar att en och annan kommer att tro att den flugit in och satt sig på spegeln :-)

IMG_5266

Spegeln är ett loppisfynd från i somras (tack mamma!) och nu fick jag äntligen upp den. Krävdes lite spikar och ståltråd till det. Lampan lyser så där passligt mysigt om kvällarna. Drömfångaren som hänger på ytterdörren har jag köpt från jobbet. Tror att jag ska byta fjädrar  till någon annan färg än orange bara..

IMG_5269

Den fina kartan föreställer faktiskt vår närkommun och t.o.m vårt hus finns med på kartan som är baserad på flygbilder från 60-talet. Den fick vi av vår “hustomte” då han var och renoverade dom gamla kommunalutrymmena. Och det är så skönt med ett varmt golv!

Nu ska jag försöka ta tag i några grejer, bl.a. fixa färdigt lite presenter som ska skickas till Sverige imorgon :-) Ha en skön söndag!

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...