18 januari 2015

Så här långt..

Vågar jag titta in här och säga hej? Hur lång bloggpaus kan man ha riktigt.. Blev nog rätt lång den här gången, men ibland blir det så. Nu går vi mot ljusare tider och då brukar också inspirationen komma smygande tillbaka. Sen har vi också en del projekt här hemma som jag gärna vill dela med mig av och samtidigt dokumentera här på bloggen. Jag lovade visst lite bilder från fasadrenoveringen i något skede, men inte blev det ju av.. Men nu väcker jag upp bloggen med lite bilder på hur långt vi kom i höstas. Den senaste månaden har ju ur snövinkel varit väldigt on-off, och just här råkade det vara on. Nog ser också ett halvrenoverat hus så mycket fräschare ut med lite snö på ytan..

Så, varsågoda. Med byggställningar och allt. Men det här är verkligheten nu. Vi fick framsidan så gott som färdig, baksidan startar vi med då det blivit vår igen. Under tiden fixar vi köket, det projekt som vi i dagarna satt igång med. Vi är lite galna nog.. Mer om det en annan gång.

IMG_6404

Inte alla som har en lillajulsgran i vattentunnan..

IMG_6429

Köksfönstret. Fönsterplåten fattas ännu..

IMG_6430

Före – efter på samma bild. Här fortsätter vi på våren.

IMG_6431

Även om det ännu är mycket kvar så är vi väldigt nöjda över hur det kommer att bli att se ut då det är helt färdigt. Mycket jobb, men det blir nog så snyggt så det är det värt.

Nu råkar vi ju faktiskt ha ett födelsedagsbarn i huset idag också! Max fyller 7 år och idag blir det barnkalas på ett ställe som heter Mukkelis Makkelis. Blir spännande att se hur det blir att ordna ett sådant kalas. Egentligen gillar jag hemmakalas bäst, men detta var nu önskemål denna gång. Dessutom kanske det inte är så klokt att ha en massa folk i huset mitt i en köksrenovering.. Och här får barnen tillsammans med en ledare härja runt så kan föräldrarna i lugn och ro ställa i ordning bjudningen. Så nu ska jag fixa lite grejer till kalaset. Hoppas bloggpausen är över nu och att jag orkar fortsätta uppdatera lite oftare.

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...