24 juni 2015

Still alive

Var börjar man efter över fyra månaders oförklarlig bloggpaus? I nuet kanske? Förr, innan facebook och Instagram (de enda sociala medier jag än så länge hänger på) fanns, hade väl kanske någon hunnit bli orolig.. Men de flesta av mina forna bloggläsare följer ju mig på Instagram eller är vän med mig på facebook och där är jag ju aktiv. Lite för mycket emellanåt kan tyckas.. Senast jag bloggade hade jag städat på hyllorna i köket. Det har jag kanske inte gjort sen dess.. Allt möjligt annat har jag ju nog gjort men ett aktivt bloggande har nu bara blivit oprioriterat.. Nog för att det skulle ha funnits hur mycket som helst att blogga om.

Orsaken till att jag nu plötsligt fick för mig att blogga idag, är att jag tog en hastig sväng i ett ärende förbi Camilla, och blev så inspirerad av allt fint i deras nya hem! Sen ploppade också Lindas blogg upp i mitt facebookflöde och där blev jag så inspirerad av hur fint hon gjort på sin skänk, och fick lust att fixa till vår lite. Det är något som jag skulle vilja vara bättre på. Att fixa snygga stilleben på skåp utan att det ser råddigt ut.

IMG_7750

Så tack till er att jag i eftermiddagströttheten orkade damma av kameran och fixa lite och ta några bilder! Märks att det är ett tag sedan jag hållit i kameran.. Så här ser ett hörn av vardagsrummet ut just nu. Vi har ju målat om också för ett tag sen och bytt en del möbler.. Den vita sekretären stod ännu igår i ett annat hörn av vardagsrummet och i/på den trängdes dator, kamera och tillbehör och allt möjligt annat rådd. Senast jag satt vid den och gjorde något vettigt var då jag deklarerade. Den jobbiga känslan hängde kvar över den, så jag började flytta möbler.. Benet på sekretären gick ju såklart av också i flytten, men fick det fixat tillbaka, och så skulle jag bara testa att ha sekretären här. Och det blev ju faktiskt helt okej! Sen plockade jag fram några snygga böcker, lite ljus och andra dekorationer. Tavlan till vänster är inte abstrakt konst utan väntar på den perfekta postern i rätt storlek. Tipsa mig gärna.

Jag tänker inte lova något storslaget på bloggfronten nu. Men jag hoppas att det kanske händer något här lite oftare i fortsättningen.. Eller så börjar jag helt på nytt någon annanstans. Det får tiden avgöra.

Nu är det dags att krypa ner i säng i rena lakan. Eller en halv minut hann dom vara rena innan Max kom och gned av sina luddiga fötter på dom.. Behöver lite andningspaus. Efter morgondagen är jag ledig fyra dagar, sen jobbar jag fyra dagar och sen blir det fyra veckors efterlängtad semester.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...